photo scalab

Charlotte Renaux, Doctorante en 3e année

Psychologue spécialisée en Analyse Expérimentale et Appliquée du Comportement 

Thèmes de recherche/ Research Interests

Sous la supervision du Pr. Vinca Rivière 

Under supervision of the Pr. Vinca Rivière 

 

Etude du préconditionnement sensoriel auprès d'individus ayant des troubles développementaux (autisme, démences séniles), d'âges différents (du bébé à la personne âgée), par un système d'eye-tracking. 

Experiment of sensory preconditioning on individuals with developmental disorders (autism, dementia), of different ages (from babies to elderly), using an eye-tracking system. 

 

Mots clés : Préconditionnement Sensoriel, troubles développementaux (autistiques, démences séniles type Alzheimer), Analyse Appliquée du Comportement. 

Keywords : Sensory Preconditioning, developmental disorders (autism, dementias like Alzheimer disease), Applied Behavior Analysis. 

 

Articles

- Renaux, C., Rivière, V., & Nuchadee, M.L.J. (2017). Increase Writing Performance using a Shaping Procedure with a Patient with Sequelae caused by Cardiovascular Accident. Journal of Ageing Research and Healthcare, Vol2(1), 32-39. [PDF]

Renaux, C., Rivière, V., Craddock, P., & Miller, R. R. (2017). Role of Spatial Contiguity in Sensory Preconditioning with Humans. Behavioural Processes, 142, 141-145. [journal]

Nelson, J. B., Craddock, P., Molet, M., & Renaux, C. (2017). Recovery of attention with renewal. Learning & Memory24(12), 637-640. [journal]

- Craddock, P., Wasserman, J.S., Polack, C.W., Kosinski, T., Renaux, C., & Miller, R.R. (2017). Associative structure of second-order conditioning in humans. Learning & Behavior, 1-11.

- Craddock, P, Renaux, C., Lefèvre, F., Nelson, J.B., Molet, M. (2014). Integration of multiple memories in sensory preconditioning. Behavioral Processes, 108, 94-97.[PDF]

 

Communications 

 

- Renaux, C., Rivière, V., Craddock, P., & Miller, R.R. (2018, February). Associative Learning in Non-Verbal Autistic Children : Verbal Processing Hypothesized as a Mediator of Associative Learning. Poster presented at ABAI Miami, 23-25th February, USA .

- Renaux, C., Rivière, V., Craddock, P., & Miller, R.R. (2017, November). Number of Stimuli Presentations for the Observation of the Sensory Preconditioning. Oral Communication presented at International ABAI Paris, 14-15th November, France. 

- Renaux, C., Rivière, V., Craddock, P., & Miller, R.R. (2017, May). Spatial Contiguity's Contribution to the Formation of Associations Between Neutral Stimuli. Poster presented at the ABAI Denver, USA. [PDF]

 - Renaux, C., Rivière, V., Craddock, P., & Miller, R.R. (2017, May). Associative Learning in Dementia : Implications for the Role of Verbal Strategies in Associative Learning. Poster presented at SQAB Denver, USA. [PDF]

- Renaux, C., & Rivière, V. (2015, November). The use of eye-tracking system in Experimental Behavior Analysis, Second Order Conditioning in young children and elderly people, with or without verbal skills. Poster presented at The new technologies at the services of Neurosciences, Lille, France. [PDF]

 

Enseignement/ Teaching 

2016/2017:

Diplôme Universitaire Inter-professionnel ABA (1ère et 2e année, 40h de cours)

Licence Psychologie, option Analyse Appliquée du Comportement (L3, 18h de TD)

Licence Artisanat de l'Art, UE10 (L1, suivi d'1 groupe)

Suivi d'étudiants en master PCA (Psychologie des Comportements et Apprentissage)

 

2015/2016 :

Diplôme Universitaire Inter-professionnel ABA (1ère et 2e année, 40h de cours)

Licence Psychologie, Méthodologie (L1, 2 groupes, 16h de TD)

Licence Artisanat de l'Art, UE10 (L1, suivi d'1 groupe) 

 

 

Contact

Charlotte Renaux
Laboratoire SCALab
Université Charles-de-Gaulle Lille III
Domaine universitaire du Pont de Bois
BP 149
59653 Villeneuve d'Ascq Cedex
France
mail : Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser.
fax. : (+33)(0)3-20-41-60-36